V tomto ÄlĂĄnku vĂĄs prevedieme nahlasovanĂm poistnej udalosti na vozidle v poisĹĽovni Allianz a prezradĂme vĂĄm akĂ˝m chybĂĄm by ste sa mali urÄite vyhnúż. ZĂĄroveĹ prezradĂme aj to, ako vĂĄm vieme pomĂ´cĹĽ, aby vaĹĄa poistnĂĄ udalosĹĽ prebehla bez problĂŠmov.
Â
ONLINE ALEBO OSOBNĂ KONTAKT
V prvom kroku Allianz poisĹĽovĹa ponĂşka moĹžnosĹĽ nahlĂĄsiĹĽ poistnĂş udalosĹĽ buÄ telefonicky alebo online. Online nahlasovanie je rĂ˝chle a jednoduchĂŠ. Zameriame sa vĹĄak na online spĂ´sob, keÄĹže je v sĂşÄasnosti najobĞúbenejĹĄou voÄžbou.
Â
- OÂ VĂS / DOPLNENIE OSOBNĂCH ĂDAJOV
V tomto kroku vĂĄs poisĹĽovĹa vyzve k zadaniu zĂĄkladnĂ˝ch Ăşdajov o poĹĄkodenej osobe.
- OÂ POISTNEJ UDALOSTI
OpatrnĂ˝ treba zaÄaĹĽ byĹĽ v tejto Äasti nahlasovania poistnej udalosti. SkrĂ˝va sa tu viacero nĂĄstrah ktorĂŠ mĂ´Ĺžu maĹĽ na vaĹĄu poistnĂş udalosĹĽ negatĂvny dopad na celĂş likvidĂĄciu poistnej udalosti. Cez predĺŞenie samotnej likvidĂĄcie, krĂĄtenie poistnĂŠho plnenia, Äi dokonca zamietnutie poistnej udalosti.
StaÄia tri kliknutia a dozviete sa Äo VĂĄm v PoisĹĽovni nepovedia.
KonzistentnosĹĽ informĂĄciĂ
Je nevyhnutnĂŠ, aby vaĹĄe informĂĄcie boli konzistentnĂŠ s tĂ˝mi, ktorĂŠ poskytuje ĹĄkodca. Je moĹžnĂŠ, Ĺže poisĹĽovĹa zaregistruje aj malĂŠ nepresnosti, prĂpadne nezhody vo vĂ˝povediach poĹĄkodenĂŠho a ĹĄkodcu, ktorĂŠ by mohli naznaÄovaĹĽ, Ĺže poistnĂĄ udalosĹĽ sa udiala inak, ako ste popĂsali. DĂ´sledkom toho mĂ´Ĺže poistnĂş udalosĹĽ zamietnuĹĽ.
PoloĹžka âchcem ĂsĹĽ do servisuâ
ÄalĹĄou nĂĄstrahou je bod, kde si vyberĂĄte miesto kde sa nachĂĄdza, alebo sa bude nachĂĄdzaĹĽ vaĹĄe vozidlo, je tu totiĹž moĹžnosĹĽ âchcem ĂsĹĽ do servisuâ.
Måte na výber medzi dvoma moŞnosżami:
- buÄ mĂ´Ĺžete zvoliĹĽ jeden z „zmluvnĂ˝ch servisov poisĹĽovne,“ ktorĂŠ vĂĄm navrhne vaĹĄa poisĹĽovĹa,
- alebo mĂ´Ĺžete sami uviesĹĽ nĂĄzov servisu, ktorĂ˝ nie je v ich zozname.
Je dĂ´leĹžitĂŠ vedieĹĽ, Ĺže väÄĹĄina poisĹĽovnĂ sa snaŞà presmerovaĹĽ svojich klientov na tieto zmluvnĂŠ servisy. Ak si teda zvolĂte jedno z tĂ˝chto miest a neskĂ´r sa rozhodnete zmeniĹĽ, toto rozhodnutie mĂ´Ĺže spĂ´sobiĹĽ zdrĹžania v procese likvidĂĄcie poistnej udalosti aj o niekoÄžko dnĂ, Äi týŞdĹov.
Äo by ste mali eĹĄte vedieĹĽ?
 U nĂĄs AIDERi vieme, Ĺže situĂĄcia s preplĂĄcanĂm oprĂĄv v zmluvnĂ˝ch servisoch nie je vĹždy takĂĄ jednoduchĂĄ, ako by sa mohlo zdaĹĽ.
Medzi poĹĄkodenĂ˝mi osobami sa Äasto objavuje mylnĂĄ predstava, Ĺže oprava vozidla v jednom zo zmluvnĂ˝ch servisov poisĹĽovne znamenĂĄ automatickĂŠ preplatenie vĹĄetkĂ˝ch nĂĄkladov a hladkĂ˝ priebeh.
V ÄlĂĄnku AkĂŠ sĂş nevĂ˝hody zmluvnĂ˝ch servisov podrobne rozoberĂĄme tĂşto problematiku. PredtĂ˝m ako sa rozhodnete zveriĹĽ svoje vozidlo do rĂşk zmluvnĂŠho servisu, odporĂşÄame si ÄlĂĄnok dĂ´kladne preÄĂtaĹĽ.
RieĹĄenĂm pre vĂĄs mĂ´Ĺže byĹĽ naprĂklad oprava v naĹĄich servisoch, kde sa vyhnete problĂŠmom s likvidĂĄciou poistnej udalosti. SamozrejmosĹĽou u nĂĄs sĂş benefity ako odĹĽah vozidla a nĂĄhradnĂŠ vozidlo poÄas celej opravy a to bezplatne.
ZvaĹžujete sĂşdny spor s poisĹĽovĹou?
PodÄža naĹĄich internĂ˝ch ĹĄtatistĂk je dĺŞka trvania sĂşdneho sporu o nevyplatenĂŠ poistnĂŠ plnenia za rozbitĂŠ ÄelnĂŠ sklo aŞ 616 dnĂ (skoro 2 roky). VĂ˝davky vynaloĹženĂŠ na sĂşdny spor zo strany poĹĄkodenĂŠho sĂş v priemere 260,05 EUR (sĂşdny poplatok a trovy prĂĄvneho zastĂşpenia). Ani pri uplatnenĂ svojho nĂĄroku na sĂşde ĹžiaÄž nemĂĄte istotu, Ĺže sĂşdny spor sa vĂĄm podarĂ vyhraĹĽ.
V prĂpade prehry sĂşdneho sporu, budete musieĹĽ okrem vyĹĄĹĄie uvedenĂ˝ch nĂĄkladov zaplatiĹĽ aj trovy prĂĄvneho zastĂşpenia protistrany (poisĹĽovne), ktorĂŠ sĂş v rovnakej výťke.
Ako vĂĄm vieme pomĂ´cĹĽ ak uĹž mĂĄte sklo vymenenĂŠ a poisĹĽovĹa to zamietla?
MoĹžnĂ˝m rieĹĄenĂm je postĂşpenie (odpredanie) pohÄžadĂĄvky. TĂ˝mto krokom zĂskate okamĹžitĂş finanÄnĂş kompenzĂĄciu za nevyplatenĂŠ poistnĂŠ plnenie a to bez sĂşdneho sporu a ÄalĹĄĂch zbytoÄnĂ˝ch neprĂjemnostĂ.
Výhody postúpenia pohĞadåvky sú nasledovnÊ:
- OkamĹžitĂĄ finanÄnĂĄ kompenzĂĄcia pre vĂĄs
 - Ĺ˝iadne finanÄnĂŠ nĂĄklady (neplatĂte sĂşdne trovy)
- Ĺ˝iadne Äakanie na neistĂ˝ vĂ˝sledok
- Ĺ˝iadne riziko (vyplatĂme vĂĄm ĹĄkodu rovno pri podpise zmluvy)
- Ĺ˝iadna zodpovednosĹĽ (v prĂpade neĂşspechu neplatĂte dodatoÄne niÄ)
Â
Aj vaĹĄu pohÄžadĂĄvku odkĂşpime. Podmienkou je, aby vaĹĄa zamietnutĂĄ poistnĂĄ udalosĹĽ, nebola starĹĄia ako 2 roky a doruÄĂte nĂĄm dokumenty k poistnej udalosti.
Po odkĂşpenĂ pohÄžadĂĄvky vĂĄm v priebehu 14 dnĂ vyplatĂme dohodnutĂş sumu na vĂĄĹĄ ĂşÄet a poistnĂş udalosĹĽ si uĹž dorieĹĄime s poisĹĽovĹou na vlastnĂŠ nĂĄklady a na vlastnĂş zodpovednosĹĽ.
Na mieste nehody a inĂŠ miesto
V tejto fĂĄze zisĹĽuje poisĹĽovĹa, kde sa nachĂĄdza vaĹĄe vozidlo a Äi bude potrebnĂŠ jeho odtiahnutie. TĂ˝mto krokom sa poistnĂĄ udalosĹĽ zaeviduje a vy budete mĂ´cĹĽ sledovaĹĽ priebeh jej likvidĂĄcie, vĹĄetky potrebnĂŠ informĂĄcie k sledovaniu svojej poistnej udalosti nĂĄjdete v ÄlĂĄnku tu.
V prĂpade ak neviete, kde na webe poisĹĽovne Allianz nahlĂĄsiĹĽ svoju poistnĂş udalosĹĽ, mĂ´Ĺžete vyuĹžiĹĽ nasledujĂşci odkaz  Nahlasovanie poistnej udalosti .
Â
Potrebujete poradiĹĽ ohÄžadom nahlĂĄsenia poistnej udalosti? VyuĹžite konzultĂĄciu s odbornĂkmi na rieĹĄenie poistnĂ˝ch udalostĂ a krok za krokom vĂĄs prevedieme jednotlivĂ˝mi poloĹžkami nahlĂĄsenia poistnej udalosti v Allianz. Majte istotu, Ĺže poisĹĽovni nedĂĄte prĂleĹžitosĹĽ na krĂĄtenie alebo zamietnutie vĂĄĹĄho poistnĂŠho plnenia. My sme nahlasovali uĹž stovky poistnĂ˝ch udalostĂ a vy?
Â
Ak uĹž bude vaĹĄa poistnĂĄ udalosĹĽ nahlĂĄsenia mĂ´Ĺžete vyuĹžiĹĽ sluĹžby nĂĄĹĄho autoservisu a bezplatne si nechaĹĽ opraviĹĽ vozidlo a zĂĄroveĹ nechaĹĽ na nĂĄs dorieĹĄenie celej poistnej udalosti s poisĹĽovĹou.
Â
