ALLIANZ NAHLÁSENIE POISTNEJ UDALOSTI

V tomto článku vás prevedieme nahlasovaním poistnej udalosti na vozidle v poisťovni Allianz a prezradíme vám akým chybám by ste sa mali určite vyhnúť. Zároveň prezradíme aj to, ako vám vieme pomôcť, aby vaša poistná udalosť prebehla bez problémov.

 

ONLINE ALEBO OSOBNÝ KONTAKT

V prvom kroku Allianz poisťovňa  ponúka možnosť nahlásiť poistnú udalosť buď telefonicky alebo online. Online nahlasovanie je rýchle a jednoduché. Zameriame sa však na online spôsob, keďže je v súčasnosti najobľúbenejšou voľbou.

 

  • O VÁS / DOPLNENIE OSOBNÝCH ÚDAJOV

V tomto kroku vás poisťovňa vyzve k zadaniu základných údajov o poškodenej osobe.


  • O POISTNEJ UDALOSTI

Opatrný treba začať byť v tejto časti nahlasovania poistnej udalosti. Skrýva sa tu viacero nástrah ktoré môžu mať na vašu poistnú udalosť negatívny dopad na celú likvidáciu poistnej udalosti. Cez predĺženie samotnej likvidácie, krátenie poistného plnenia, či dokonca zamietnutie poistnej udalosti.

Stačia tri kliknutia a dozviete sa čo Vám v Poisťovni nepovedia.

Sprievodca Škodou

Konzistentnosť informácií


Je nevyhnutné, aby vaše informácie boli konzistentné s tými, ktoré poskytuje škodca. Je možné, že poisťovňa zaregistruje aj malé nepresnosti, prípadne nezhody vo výpovediach poškodeného a škodcu, ktoré by mohli naznačovať, že poistná udalosť sa udiala inak, ako ste popísali. Dôsledkom toho môže poistnú udalosť zamietnuť.

Položka „chcem ísť do servisu“

Ďalšou nástrahou je bod, kde si vyberáte miesto kde sa nachádza, alebo sa bude nachádzať vaše vozidlo, je tu totiž možnosť „chcem ísť do servisu“.

Máte na výber medzi dvoma možnosťami:

  • buď môžete zvoliť jeden z „zmluvných servisov poisťovne,“ ktoré vám navrhne vaša poisťovňa,
  • alebo môžete sami uviesť názov servisu, ktorý nie je v ich zozname.

Je dôležité vedieť, že väčšina poisťovní sa snaží presmerovať svojich klientov na tieto zmluvné servisy. Ak si teda zvolíte jedno z týchto miest a neskôr sa rozhodnete zmeniť, toto rozhodnutie môže spôsobiť zdržania v procese likvidácie poistnej udalosti aj o niekoľko dní, či týždňov.

Čo by ste mali ešte vedieť?

 U nás AIDERi vieme, že situácia s preplácaním opráv v zmluvných servisoch nie je vždy taká jednoduchá, ako by sa mohlo zdať.

Medzi poškodenými osobami sa často objavuje mylná predstava, že oprava vozidla v jednom zo zmluvných servisov poisťovne znamená automatické preplatenie všetkých nákladov a hladký priebeh.

V článku Aké sú nevýhody zmluvných servisov podrobne rozoberáme túto problematiku. Predtým ako sa rozhodnete zveriť svoje vozidlo do rúk zmluvného servisu, odporúčame si článok dôkladne prečítať.

Riešením pre vás môže byť napríklad oprava v našich servisoch, kde sa vyhnete problémom s likvidáciou poistnej udalosti. Samozrejmosťou u nás sú benefity ako odťah vozidlanáhradné vozidlo počas celej opravy a to bezplatne.

Zvažujete súdny spor s poisťovňou?

Podľa našich interných štatistík je dĺžka trvania súdneho sporu o nevyplatené poistné plnenia za rozbité čelné sklo  616 dní (skoro 2 roky). Výdavky vynaložené na súdny spor zo strany poškodeného sú v priemere 260,05 EUR (súdny poplatok a trovy právneho zastúpenia). Ani pri uplatnení svojho nároku na súde žiaľ nemáte istotu, že súdny spor sa vám podarí vyhrať.

V prípade prehry súdneho sporu, budete musieť okrem vyššie uvedených nákladov zaplatiť aj trovy právneho zastúpenia protistrany (poisťovne), ktoré sú v rovnakej výške.

Ako vám vieme pomôcť ak už máte sklo vymenené a poisťovňa to zamietla?

Možným riešením je postúpenie (odpredanie) pohľadávky. Týmto krokom získate okamžitú finančnú kompenzáciu za nevyplatené poistné plnenie a to bez súdneho sporu a ďalších zbytočných nepríjemností.
Výhody postúpenia pohľadávky sú nasledovné:

  • Okamžitá finančná kompenzácia pre vás
     
  • Žiadne finančné náklady (neplatíte súdne trovy)
  • Žiadne čakanie na neistý výsledok
  • Žiadne riziko (vyplatíme vám škodu rovno pri podpise zmluvy)
  • Žiadna zodpovednosť (v prípade neúspechu neplatíte dodatočne nič)

 

Aj vašu pohľadávku odkúpime. Podmienkou je, aby vaša zamietnutá poistná udalosť, nebola staršia ako 2 roky a doručíte nám dokumenty k poistnej udalosti.
Po odkúpení pohľadávky vám v priebehu 14 dní vyplatíme dohodnutú sumu na váš účet a poistnú udalosť si už doriešime s poisťovňou na vlastné náklady a na vlastnú zodpovednosť.

Na mieste nehody a iné miesto

V tejto fáze zisťuje poisťovňa, kde sa nachádza vaše vozidlo a či bude potrebné jeho odtiahnutie. Týmto krokom sa poistná udalosť zaeviduje a vy budete môcť sledovať priebeh jej likvidácie, všetky potrebné informácie  k sledovaniu svojej poistnej udalosti nájdete v článku tu.

V prípade ak neviete, kde na webe poisťovne Allianz  nahlásiť svoju poistnú udalosť, môžete využiť nasledujúci odkaz  Nahlasovanie poistnej udalosti .

 

Potrebujete poradiť ohľadom nahlásenia poistnej udalosti? Využite konzultáciu s odborníkmi na riešenie poistných udalostí a krok za krokom vás prevedieme jednotlivými položkami nahlásenia poistnej udalosti v Allianz. Majte istotu, že poisťovni nedáte príležitosť na krátenie alebo zamietnutie vášho poistného plnenia. My sme nahlasovali už stovky poistných udalostí a vy?

 

Ak už bude vaša poistná udalosť nahlásenia môžete využiť služby nášho autoservisu a bezplatne si nechať opraviť vozidlo a zároveň nechať na nás doriešenie celej poistnej udalosti s poisťovňou.

 

Zanechajte nám kontakt !

Zavolajte alebo napíšte nám!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top